Sunday, April 3, 2011

fasilitator..

ari jumaat aku follow abang aku ikut program hape tah kat Kem R******..dia jadi trainee kot..ikut member dia yang jadi fasi kat situ..oleh kerana kitorang nak lepak sama tanpa kacau program dia,maka aku pon ikut skali gi situ..takkan aku nak masuk bodo2 cmtu je kowt..jadi la trainee seludup..siap dapat vest some more..hehehehe..kem tu ala2 islamik sket,so aku dinasihatkan pleh abang aku awal2 lagi tuk pkai tudung..done..pastu pkai lengan pnjang..aku bukak beg aku,aku pon terfikir.........

ehhh, bila masa lak aku rajin nak pakai bju lengan panjang neyh..

so,memang aku tak bawak ah..sebbek abang aku ade bawak sweater..what-to-do meyh..terpaksa r pakai baju tu sepanjang malam..peluhnya toksah nak gebang r..sket je yang bertakung..ngehehehe..walaupon sket je, bau yang mahal tuh..tehee

tetiba ada lak orang yang panggil aku 'kak fasi'..perghhh,terkembang aku jap..rasa macam memang layak gler nk jadi pembimbing la segala bagai..yang gi kem tu budak2 sekolah rendah..tahun 5 ngan tahun 6 punyerrrrr..sangat kiut okayyyy..normally,i dont really like bdk kecik sebesar diorang..tapi yang ni,tah r..tetibe nampak kiut lak..tapi takleh nak wat ape pon..aku bukannya reti nak main ngan budak kecik pon..huhu..so, aku mampu senyum je r..

1st task aku, senduk nasi pastu susun kat atas meja..pastu tuangkan kuah kat pinggan bebudak ni..menu malam tu adalah nasi ayam..memang sedap ah..mostly kem2 yang aku pergi, dia tak jaga sangat makanan..kebersihan tu still ada..tapi mostly makanan kat kem tak sedapla..tak cukupla..macam2 ah..tapi kat kem ni,dah r sedap,banyak lak tuh..kalau masak tak cukup pon, kem tu akan masak jugak sampai cukup..huhu..

dah2,cukup dengan intro (kowt)..aku nak citer benda ni je..lepas aku tuangkan sup kat bebudak ni ngan penuh kekontolan kekontrolan ala2 perempuan melayu terakhir,diorang cakap trime kaseh kak..ya Allah..sejuk ati mak ni,nyah..buat aku lagi suka nak wat kerja2 cmtu..*padahal ko tuang sup je pownn :-p
tapi, serius weyh..sojukkk ati den ni haa..sepanjang malam tu aku senyum je..even jadi pembantu imran the magician fasi pon aku senyummmmm je..betul r orang cakap..bila cakap terima kasih, bole sejukkan ati orang tu..hehe..selama ni aku dk cakap thanx sebab fikir nak beradab je..tak taw lak ade sebab2 rasionalnya di situ..huhu..

kalau la kat upnm ni adala wat cmni, ari2 fitik pon takpe..ayat nk poyo je..hohoho..tak moh haku de aih..hehehe

No comments: